Persbericht: Oprichters Dashmote nemen meerderheidsbelang in influencer marketing platform TIM

AMSTERDAM - De oprichters van Nederlandse scale-up Dashmote hebben een meerderheidsbelang genomen in The Influencers Movement (TIM), het grootste online platform voor influencer marketing in Nederland. TIM gaat zich richten op het wereldwijd professionaliseren van influencer marketing. De startup biedt sinds 2013 merken en bureaus een netwerk en de tools om zelfstandig hun samenwerkingen met influencers uit te voeren.

Base brengt alle aspecten van een influencer marketing campagne samen op een plek; van het matchen, tot het managen en meten van samenwerkingen tussen influencers en merken. Het bedrijf zal dankzij een flinke kapitaalinjectie nu ook de influencer allerhande faciliteiten aanbieden zodat hij of zij zo goed mogelijk zijn werk kan doen. Zo wordt het voor de influencer, agency en de opdrachtgever nog eenvoudiger om samen te werken en creatieve campagnes te lanceren.“

De kracht van influencer marketing zit hem in de authenticiteit en creativiteit van de influencer. Iedereen weet dat, maar toch blijft de branche vooral het ‘traditionele’ bereik meten,” zegt Dorit Roest, oprichter van TIM, nu co-founder en chief commercial officer van Base. “We zien het als onze plicht de echte waarde van influencer marketing te bewijzen. Daarbij gaan we niet langer uit van bereik, maar meten we het werkelijke effect en hebben we oog voor de kwaliteit en de relevantie van de uitingen.”

TIM, opgericht in 2013, was destijds het eerste influencer marketing-platform van Nederland. Na de overname blijft Roest aan als minderheidsaandeelhouder en CCO, naast de nieuwe mede-eigenaar en CEO Dennis Tan, die tevens oprichter en CEO van Dashmote is. “Hij is met zijn track record een echte startup-held,” zegt Roest. “Tan heeft bewezen dat hij meerdere bedrijven in verschillende niches op de lange termijn kan uitbouwen en opschalen. Zijn filosofie is dat technologie altijd in dienst moet staan van een goede service. Dat zijn wij ook van plan met Base.”

Voor bedrijven als Albert Heijn, Nike, Coca-Cola en ruim 300 andere bedrijven en agencies treedt Base op als software-leverancier. Influencer marketing wordt voor hen vele malen efficiënter uit te voeren. Influencer marketeers hoeven zich niet meer toe te leggen op routinematige klussen als het handmatig updaten van cijfers, het verzamelen van publicaties en de rapportage.“

Gezamenlijk willen wij met Base influencer marketing schaalbaarder maken, zodat het net zo makkelijk wordt om een campagne te lanceren als met Facebook Ads of Google AdSense, zonder dat het ten koste gaat van de kwaliteit,” zegt Tan. “Zodoende kunnen influencer marketeers zich weer focussen op waar ze echt voldoening uit halen, namelijk de creatie van bijzondere campagnes en het samenwerken en het bouwen van relaties met influencer.”

Het belang van de influencers blijven echter voorop staan bij Base. “Alleen op die manier blijft de geloofwaardigheid van influencer marketing gewaarborgd,” gelooft Roest. Tan: “En alleen dan kunnen wij onze nieuwe missie waarmaken: ervoor zorgen dat 1 miljoen mensen als influencer van hun creativiteit hun beroep kunnen maken.”

pressDorit Roest